26 Haziran 2007 Salı

Hırsızlar dizüstü kullanarak araba çalıyorlar


Hırsızlar anahtarsız çalışan lüks araçları çalmak için dizüstü bilgisayarlar kullanmaya başladılar. Evdeki bilgisayarlarımızın virüslerle ve zararlı yazılımlarla karşı karşıya kalması yetmezmiş gibi artık arabalarımız da dijital çağın zararları ile karşı karşıya.

Teknoloji kullanılarak yapılan hırsızlıklara artık anahtarsız çalışma özelliğine sahip arabaları çalmak da eklendi. Günümüzde kullanılan anahtarsız çalışan araçların çoğu mekanik veya elektronik bir parçaya ihtiyaç duyarken lüks araçlarda tek sadece bir sinyal verici ile çalıştırılabiliyor. Bu yöntem David Beckham'ın altı ay içinde iki BMW X5 SUV'unun çalınması için kullanılmış. Hırsızlar arabanın bilgisayarını dışarıdan kırmak için dizüstü bilgisayar ve bu iş için uygun bazı programlar kullanıyorlar. Bilgisayar kırıldıktan sonra kapılar açılıyor, motor çalıştırılıyor ve lüks araç kayıplara karışıyor. Anahtarsız sistemleri kırmak ne kadar zor olsa da imkansız değil. Her sistemin olduğu gibi bu sistemin de zayıf noktaları var ve hırsızlar artık bu zayıf noktaları keşfedip kullanmaya başladılar. Arabanın bilgisayarının Şifresini çözme işlemi 20 dakika kadar sürüyor. Bu nedenle hırsızlar arabaları çalacakları zaman araba sahibinin en azından şifrenin kırılma süresi kadar zaman geçireceği yerlere gitmesini bekliyorlar. David Beckham'ın X5'ini çalmak için de aynı yöntemi izlemişler. Ünlü futbolcuyu yemek yemek için arabasını park edene kadar beklemişler ve bu süre içinde aracın şifresini kırıp çalmışlar. Arabanın güvenlik bilgisinin nerede saklandığını bilmesi gerekenler sadece otomobil üreticileri ve çilingirler olmalıyken artık bu bilgiler yanlış ellere de ulaşmış durumda. Günümüz arabalarında kullanılan tamamen anahtarsız sistemlerin tamamında hırsızla arabanız arasında sadece program bulunuyor. Bir program her zaman başka bir program tarafından kırılabildiğinden çok güvenli bir çözüm sunulmamış oluyor. Eskiden programlara ilaveten mikroçipler ile desteklenen kilitler ikinci güvenlik önlemi olarak kullanılmaktaydı fakat günümüz araçlarında sadece güvenlik programları kullanılıyor. Ve her arabanın bu programda zayıf noktaları bulunabiliyor. Günümüzde artık düşük sınıf araçlarda bile anahtarsız çözümler sunuluyor bu nedenle bu tehlike aynı teknolojiyi kullanan tüm kullanıcılarda mevcut. Kaynak:Left Lane News

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Google